Na akkor közkivánatra (a lányaimtól) egy kis piaci körséta. De itt nem a zöldségárakat fogjuk megtudni, hanem azt, hogy milyen is egy igazi indiai piac. Bár szerintem ez olyan turista piac, de ne elégedetlenkedjünk.

Mielőtt ráfordulnánk a célegyenesre, egy kis kultúra és életképek Indiáról.

Az India kapu Delhiben. Hogy mi az, majd a kommentezők elmodják (ha nekem kell most utánanéznem, akkor nem lesz piaci kép, mert már majdnem éjfél és holnap reggel 5.30-kor találkozó!!!  :-((((  ).

 

 

És hogy ne feledjük, hol vagyunk. Mentségükre szolgáljon, hogy kb. 50 fok volt árnyékban.

 

És hogy otthon is érezzük magunkat egy kicsit.

Itt is épül a metró. Pont akkora gőzerővel, mint otthon. Nekem úgy tűnt itt is évek óta van felásva minden. Akkor már minket utolértek. :-)))

 

És hogy még jobban lássuk a hasonlóságot! Nekik is vannak ám hasonló járműveik, mert a rendet nekik is fenn kell tartani. Pedig csak egy kis fesztiválnap volt egy városliget-szerű parkban.

 

De ők biztos nem a Schengen alapból vették (bár még világbanki pénzből vehették. :-)))

 

És persze ez is India. Ilyen szép park is van.

Igaz eddig csak ezt láttuk, le is fényképeztem gyorsan. 

 

Még egy kis adalék a közlekedéshez. Itt ilyenek a buszok. Nem biztos, hogy szívesen beleszagolnék. :-)))

Na és akkor jöjjön egy kis piac és az árusok. Hogy a blog hogyan fogja ezeket berendezni nem tudom, de ha nagyon össze-vissza lesz, akkor a Gergőt majd megkérem szépen és berakja nekem élvezhető formába. :-)))

Ha már szóbakerült, akkor hadd mondjak köszönetet a Gergőnek, mert ez a blog nem jött volna létre az ő segítsége nélkül (szó szerint) és nem tudna működni. Minden hibát profi módon elhárít(ott). :-)))

Nehogy a lányok megijedjenek: azért sikerült valami kis apróságot vennem itt a piacon. De nyugi, még három hét hátra van! :-))) 

A fűszerről sem feledkeztem meg!!! Ma majdnem bételt vettem, mert azt hittem, hogy fűszer árussal van dolgom. Az indiai kollegát hívtam segítségül a választásban (kockáztatva, hogy kb. 30-szor kell udvariasan megkérni, hogy azt a makogást angolosítsa már, hogy más földi halandó is megértse :-))) ). Mire nagy nehezen elmagyarázta, hogy ezek nem fűszerek (pedig isten bizony pont úgy néztek ki), hanem olyan dolgok, amiket evés után rágnak, hogy kicsit felfrissítsék a szájukat. Mi ezt rágóval megoldjuk. :-))))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://in-dia.blog.hu/api/trackback/id/tr201423704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabó-Bartolák Edit 2009.10.02. 22:14:08

Mártika, nekem nagyon tetszenek a szőnyegek és a saruk. Nagyon drágák?!

Szabó-Bartolák Edit 2009.10.02. 22:15:29

Orsika itt ül az ölemben, nézi a képeket és fel kell olvasnom, hogy mit írtál. Így érdeklődik, hogy mi újság indiai baba ügyében?!:)

luvluvfruzsi 2009.10.03. 12:57:44

itt nyáladzok a képek láttán :D
azok a szép papucsok és sálak...tudod,jövőre is lesz nyár és meleg :D

Lévi 2009.10.03. 17:20:41

vvíííí...pont ilyenekre gondoltunk^^
de nézhetsz háremgatyát is..:DAnikónak is van egy Indiából
...és merd azt mondani, hogy nem élvezted a nézelődést!:D
puszi:*

cisalpino 72 2009.10.04. 20:46:04

Naugyemegmondtamén!!! Van itt indiai lebernyeg bőven. Minek kellett az a nagy pakk?

Az alkudás, hogy megy? Kemény legyél és gátlástalan! Nehogy rácsodálkozz arra ami megtetszik. Csak a szemed sarkából. Legelébb kérdezz rá pár cucc árára és a végén csak mellékesen vedd meg a vágyad tárgyát.

Látom van repülőszőnyeg is és Kis Mukk papucs. Szuper!

Egyébként tényleg jók a képek. És az írásaid is. De tényleg...

cisalpino 72 2009.10.04. 20:54:21

Ja és a net szerint az India Kapu - valójában egy diadalív - az I. világháborúban elesett 60 ezer indiai katonának állit emléket.

Gondolom akiket a Brittek betoltak ágyútölteléknek.

Épp nemrég lángolt fel a vita Londonban, hogy azok az indiaiak akik a II. világháború óta a britt hadsegegben szolgáltak, sőtt harcoltak, valamint a családtagjaik miért is nem kaphatnak elismerésül britt állampolgárságot?

Egyrészt hálátlanság, másrészt már csak olyan kevesen élnek közülük, hogy gazdaságilag elenyésző a döntés következménye.

cisalpino 72 2009.10.04. 21:03:47

Sajna most két autót is kéne vennem, szóval az indiai utazás terve törölve.

Ha legközelebb nagy utazásra kerül sor akkor az azt hiszem Kenyába lesz és Tanzániába.

Nagyon rég óta vágyam, hogy egyszer láthassam a Kilimanjarot, a Masai Mara és a Serengeti rezervátumokat igaziban. Csak még utitárs is kéne majd a pénz mellé.

Ha meg már ott vagyok akkor nem lehet kihagyni egy utazást "The Iron Snake of Africa" -n, Mombasaból Nairobiba.

www.youtube.com/watch?v=UJAt4vaaSLw

Persze ennél kevesebből is vehetnék egy plazmatévét és amúgy is nyomatják ezeket a Natgeon...

8)))

Szabó-Bartolák Edit 2009.10.05. 10:00:58

@cisalpino 72: Pintér Laci...Te soha nem változol....

z.kati 2009.10.05. 11:31:39

Kedves Márta!
Kezdettől fogva követem a blog bejegyzéseit. Nagyon jók a történelmi, történeti áttekintések, és a fotók.Az egész blog úgy jó ahogy van.

Korábban, úgy 20-25 éve olvastam G.Hajnóczy Rózsa Bengáli tűz c. önyvét.A regényes utikönyvről kiderült, hogy tul.képp férje Germanus Gyula prof. írta.A könyv tul.képp az ország történelmét közvetve mutatja,betekintve a szokások, mítoszok , babonák hátterébe.A tragikus és különc figurák, jógik, misztikusok és fakírok, a kasztrendszer ellen és az ország jövőjéért küzdő politikusok alakjain keresztül képet alkot India hagyományairól, szokásairól, tudatvilágáról, az adott időszak politikai törekvéseiről.
Közben egy romantikus szálon is fut az események sora.Mind ez 1930-40-es évek időszakában. Ami a mai rohanó eseménydús és bizonyos mértékben érzéketlen világban élő fiataloknak vontatott és szükségtelen lehet benne.

Számomra olvasása hatalmas élményt nyújtott.Annyira részletes és szemléletes volt, hogy a képeidet látva azt lehet mondani azóta sem változott sokminden, monghatni egyes dolgokban semmi.
Az olvasásánál nagyobb élmény lehet mindezt élőben látni, a hangulatát megérezni, és örülni, hogy ez megadatott.

Ajánlom mindenkinek aki szeret olvasni.!!!!!
Valószínű az utad apropójára ismét el fogom olvasni./Egyébként is eldöntöttem, hogy a korábban olvasott és arra érdemesített könyveket ismét elolvasom.Anyutól , Böbiéktől örökölt könyvek a sajátommal együtt tetemes mennyiséget alkotnak.Lehet, hogy az életem már kevés is hozzá!/

Szóval fiatalok, aki nem olvasta, ajánlom figyelmetekbe!!!

LEAP 2009.10.06. 09:42:51

Szia Márta!

Már nagyon hiányzik egy új bejegyzés...tudom, nem rajtad múlik, de akkor is.

Jó pár napja nem tudok belépni és most végre sikerült.

A fényképek nagyon klasszak. Lehet, hogy India koszos, szürke, de ezek a színes kelmék, ruhák: csodálatosak! Nekem a szőnyegek is nagyon tetszettek. Valami hasonló az álmunk Leventével, de ehhez még nem keresünk eleget...

Kati! Hétvégén ha hazamegyünk Szolnokra, feltétlenül megkeresem az ajánlott könyvet, anyuéknak tudom, hogy megvan. Szerintem Anikó nővérem olvasta is.

Pintér Laci! Én most Szíriáról olvastam, hallottam sokat és nagyon tetszik, én oda mennék. Pedig abszolút nem rajongok a keleti kultúráért. Márta: szíriai kollégával nem szoktál pingpongozni?? Egyébként nekem tökre tetszik ez a hozzáállásod, hogy elhatároztad, hogy jól fogod érezni magad és sportolsz, jössz-mész, nem a szobában ülsz. Ez vagy te tulajdonképpen. A lányaidnak is szoktam mondani, hogy nem lesznek midig (tizen)-huszonévesek, hogy így nézzenek ki. Persze, ilyenkor csak az irígység beszél belőlem...így harminc felett...

Érezd jól magad továbbra is, csinálj sok fényképet és várjuk a frappáns bejegyzéseket.

Eszter

Ui: Vasárnap elmentünk R. atyához misére Andrissal. Andris megkérdezte, hogy anya, utána megyünk majd szaladgálni a kertbe, ahogy ahol Ákossal szaladgáltunk? Inkább cukrászdába vittem...

Toni Stark 2009.10.06. 15:40:52

Örülök h jól érzed magad, bár ilyen helyen hülye aki unatkozik. A bazár nekem is bejött, remélem jó dolgot választottál nekem :D
"Rendőrautó" nagyon komoly, bár ezek tuti nem vernek össze 4en gumibottal ha rájuk kiáltasz h SÜN! :D:S
Buszon emg nincs semmi extra, biztos nem robbannak le annyiszor mint a BKV buszok. Metróépítés no comment, sztem hamarabb meglesz nekik mégha indiai kisgyerekek ássák homokozó lapáttal napi 1 dolcsiért akkor is!
Haverkodjál csak más országbeli emberekkel, hátha meghív magához! Elmennék Dubaiba (Sz-Arábia is megteszi), Thaiföld iylesmi helyekre szívesen elmennék :D:D
süti beállítások módosítása