(Ejtsd: Csándigár)

Most épp visszafele haladok az időben, mert egyébként sohasem érném magam utol.

 

Ez a város Delhitől 250 km-re északra található és arról nevezetes, hogy egy tervezett, méghozzá a francia tervező, Le Courbusier által megálmodott város.
De mielőtt rátérnék a városra magára, szokás szerint a célhoz való eljutás is tartogatott élményeket! Méghozzá milyeneket!!! Vonaton utaztunk! Semmi elszeparáltság, csak a nagy indiai valóság, teljesen mezei emberek között! Hmmmm! Végre! Nagyon vártam! Készültem! Felszerelkeztem kistürcsivel, többféle fertőtlenítőkendővel, saját ásványvízzel és mindennel ami egy ilyen országban szerintem egy vonatúthoz elengedhetetlen. :-))))
És micsoda csalódás! :(( Ne haragudj Laci, de annyira hétköznapi vonatút volt, hogy el is feledkeztem, hogy megörökítsem Neked :-((( A pályaudvar akár a Köki. A vonat, mint bármely kb Békéscsabára menő román vonat. Az utazás hangulata semmiben sem tér el egy itthoni termes vonat hangulatától. Az emberek, akár itthon. Na jó, ezek jellemzően turbánt viseltek, meg szárit. De az ember ingerküszöbe annyira megemelkedett, hogy turbános emberek ezreinek látványa már fel sem tűnik. :))
Persze valószínű a harmadosztályon légkondi nélkül utazva nem amiatt fanyalogtam volna, hogy micsoda unalmas egy vonatozás volt. :)) Na de én otthon is csak IC-n és ha lehet első osztályon utazom, szóval azért nem vagyok biztos benne, hogy a megfelelő szinteket összehasonlítva nagy eltéréseket tapasztalnánk. :))
Na egy pici azért volt. Mivel légkondis ülőkocsiban utaztunk, itt etetés van. Folyamatosan. Mint a repülőn. Egy üveg víz, tea, szendvics és nasi, majd egy óra múlva rizs, dal és valami pörköltszerű, meg persze desszert. A következő órában egy pohár paradicsomleves valami kemény rudacskákkal (amit mártogattak a forró levesbe és a vajba). Ja, ez nem egésznapos, csak egy négyórás út volt! :))
A másik kicsit meghökkentő esemény, hogy kb a vonatindulás után fél órával megjelent két géppisztolyos katona és a csomagokat egyenként beazonosítva a tulajdonosával egy matricát ragasztott rájuk biztonsági célból.
Ha már ilyen unalmasra sikeredett a vonatozás, gondoltam feldobom valamivel és gyorsan összebarátkoztam a mögöttem ülő pasival. (mily meglepő, mi?)
Tőle megtudtam, hogy házasodnak errefelé az emberek. A koreográfia a következő.
Ha valakinek eladó lánya van, a rokonai (ez itt sejtem úgy 200-300 főt jelent) nyitott szemmel járva beajánlanak az apának egy rendes, állással, megfelelőnek tűnő háttérrel rendelkező fiút. A lányos szűk család (papa, mama, nagyobb tesó) meglátogatja a fiús házat. Rákérdeztem, a fiú nem feltétlenül van jelen. A két család elbeszélget egymással, feltérképezve egymás hátterét. Kölcsönösen kicserélik a fiatalok bemutatkozó levelét (!!! nem tévedés! Rákérdeztem, hogy olyan, mint egy CV? Határozott igen volt a válasz), illetve a lányról készült néhány fotót átadják a fiús szülőknek. (Azaz a lány készített magának egy házassági portfóliót, azzal kampányol)
A családok persze jól megemésztik a dolgot és ha megelégedésükre szolgál, amit megtudtak, akkor a fiúnak odaadják a lány portfolióját és eldönti, hogy tetszik-e neki a lány. (Igyekeztem pontos képet kapni a dologról, ezért minden apróságra részletesen rákérdeztem.) Hány portfoliót illik bekérni? A pasi szerint ezt max kétszer, esetleg háromszor lehet eljátszani. Szerinte 70 %-ban az első alkalommal összejön a házasság. A családja ismeri a fiú ízlését.
Ha a fiú úgy dönt, hogy bejön neki amit látott, akkor mehet a show tovább és a két család egy szűkkörű (mindkét részről úgy 20-30 legközelebbi családtag részvételével, feltétlenül valami nyilvános étteremben ) vacsorát szervez. Itt a fiatalok válthatnak egymással néhány szót, mint milyen mozi tetszik, mit olvas stb. Ha ezen is túlestek és senki nem jelentett be vétót, akkor jöhet a lagzi. Az egész napos banzáj, mindkét részről több száz fővel.
Utána irány a saját kecó. Addig ugyanis otthon lakik mindenki. Ezt egyébként az arabok is említették, hogy elképzelhetetlen, hogy valaki ne a szüleinél lakjon a házasságig. Szóval mire a fiatalok összeházasodnak, a fiú szüleinek gondoskodni kell a fiatalok lakásáról. Az egész cécó max fél év alatt lezajlik és ha jól számoltam, max kétszer ha találkoztak.
A főiskolás kisérő kislányunknál is rákérdeztem. Ma már ez változik, mivel már koedukált iskolába járnak és maguknak is találnak párt, de a jellemző vonások megmaradtak. Legfeljebb a kiindulópont kicsit kedvezőbb. Mármint a szerelem javára.
Rákérdeztem, hogy mennyire saccolja a megcsalási arányt. Szerinte nőknél alig, férfi részről kb 30 %. Van-e házasság előtt szex? Szó sem lehet róla. Az „olyan erkölcstelen lányokat” senki sem veszi el, csak kihasználja és eldobja, mint a mangót. (én itt kicsit elvesztettem a fonalat, mert nem tudtam hogyan nyerik ki a mangóból a levet :)) ) És persze a válás is ritka.
A párválasztásnál itt még egy nagyon fontos szempontot is figyelembe kell venni. Ha nem az ő kasztjából, azaz alacsonyabb kasztból választ párt, kitagadja a családja. Hogy honnan tudják, ki melyik kaszthoz tartozik? A név=kaszt.
A párválasztásról a szaudi fiú is azt mondta, hogy főleg a családból és a család közvetítésével.  Hát lefüggönyözött nőkkel elég nehéz első pillantásra egymásba szeretni! :))  Az arab történethez még az is hozzátartozik, hogy ha valaki nem egészen tiszteséges szándékkal (de ezt azért olyan nagyon nem kérdezik. Elöször ütnek, azután kérdeződködnek :-)))) ) közeledne a nőrokonukhoz, akkor az halállal fizet. Szó szerint. Ma is! És mi van az igazságszolgáltatással? Semmi. Ugyanúgy börtönbe kerül, de kit érdekel ha a becsületről van szó!
Holnap már tényleg Chandigharral folytatom. :-))) Tényleg gyönyörú város. És itt, mintha nem is Indiában lennénk! Széles, virágos sugárutak, tisztaság, rend, sokkal jobban öltözött emberek! Persze a nagyrészük szik. Ez az ő tartományuk. És ha jól értettem a legfejlettebbek közé tartozik.
 
Na de majd holnap.......
Wooooow. És egy meglepetés. Ma meglátogatom a Magyar Intézetet itt Delhiben (ilyen is van itt ám!). Nagyon kiváncsi vagyok. Igyekszem képeket is csinálni. Megkerestem őket e-mailen keresztül. Nagyon kedves válaszlevelet kaptam tőlük, hogy várnak szeretettel.
Hogyan jutok oda? Iderendelek egy taxit és azzal. :-))))
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://in-dia.blog.hu/api/trackback/id/tr741445892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LEAP 2009.10.14. 13:03:34

Szia Márta!

Tegnap este éjfél körül olvastam ezt a bejegyzésedet és biztos a fáradtságtól, de a következő képet láttam magam előtt: Böbi, Tata és Cicuka vonatra szállnak, meg sem állnak a Kikerics utcáig. Ott Tibi nyit ajtót, az asztalnál ül Laci bácsi, alias Don Corleone és Donna Márta. Egyezkednek. Laciból három van, Mártából kettő. A tárgyalások 8 hónap múlva befejeződnek,mehet a házasság, ha megígérik, hogy több Lacikát és Kismártát nem csinálnak: a házasság megköttetik.

Viccen kívül: elég hihetetlennek tűnik ez az egész a mi európai kultúránkból nézve.

A város a fényképekről ítélve egész helyes, a szobrok mindenesetre eredetiek, kedvencem a gyökér.

Milyen volt a Magyar Intézetben?

Puszi: Eszter

Ui: Tegnap este elmentem aquafitnesszre, háát, éjjel minden tagom fájt.

Szabó-Bartolák Edit 2009.10.14. 17:21:16

Hát persze, hogy kevesebb a válás, hiszen teljesen egyértelmű, hogy alkalmazkodniuk kell egymáshoz. Ez nálunk "ebben a fene nagy demokráciában" nincs így. Mindenki azt csinál, és azzal akivel akar. Lehet ezt szépíteni, de így van és kész.

Ráadásul biztosan nem depressziósak a lányok-fiúk, hogy nincs párjuk, és "nemkelleksenkinek". Mennyivel kevesebb antidepresszáns fogyhat!:)

A vonatút pedig tökéletes, ezt hiányoltam mindig itthon, és ezzel lehetett a Bátyámat megőríjteni, hogy rögtön falatoztunk a vonaton. A világ másik felén meg teljesen természetes, hogy eszegetnek a vonaton. Lehet, én is elmegyek egyszer Indiába:))))

luvluvfruzsi 2009.10.14. 20:04:35

anya,az kistörcsi!:D(na ki volt törcsi?)
énis szívesen eszegetnék a vonaton,kár h nálunk ilyenek nincsenek :)
jók a képek!

Lévi 2009.10.14. 21:11:05

Kiwi lennék, nekünk milyen párt választanátok, ha nem demokráciában élnénk?:DxDxD

martinella 2009.10.15. 20:56:56

@luvluvfruzsi: bocsánat, én is Kitörcsire gondoltam, de látom elirtam. ő tényleg édi. De miben is van? Tudom, hogy egyszer álcázni akarta magát, mert ...
Na ezt mindig elfelejtem.

martinella 2009.10.15. 21:01:51

@Lévi: ki beszélt itt demokráciáról? :-)))Egyelőre parancsuralom van!
Legalábbis a vétójogot megtartjuk.
De eddig magadtól is jól választottál. :-)))

cisalpino 72 2009.10.16. 23:16:25

@Szabó-Bartolák Edit:
Nyúl!

Szerinted tényleg igaz az a legenda miszerint a nők fenekének mérete egyenesen arányos a vasúton, általuk megtett távolsággal?

8))

cisalpino 72 2009.10.16. 23:24:47

"Ha már ilyen unalmasra sikeredett a vonatozás, gondoltam feldobom valamivel és gyorsan összebarátkoztam a mögöttem ülő pasival."

- Jó napot!
- Jó napot!

- Hova utazik?
- Jaipurba. És maga hölgyem?

- Én Chandigharba, de ha már ilyen kedvesen elbeszélgettünk, had kérdezzem meg öntől: Maguk itten, hogy házasodnak?
- Mi kérem igen gyorsan, családi segítséggel. De miért kérdi ezt hölgyem? Honnét jött maga?

-Én kérem Magyarországról jöttem. Tudja hol van?
-Mit mond, honnét?

-Ma-gyar-orsz-szág! Hungári! Na tudja ott Európában. Na de mindegy most nem ez a lényeg, hogy én honnét jöttem.
Azt szeretném igazából megtudni magától, hogy maga szexelt-e a nejével az esküvőjük előtt?

8)))))
Ez valahogy így zajlott?

cisalpino 72 2009.10.16. 23:40:31

"A családja ismeri a fiú ízlését"

8))))))

Indiai vacsora családi körben:

- Na fiam szedjek még massalát? Olyan sovány vagy!

- Nem anya ez elég lesz, nem vagyok éhes.

- Fiam, most akkor mi legyen azzal a négy lánnyal? Neked tényleg a nagyseggű Murat jön be?

- Dehát Anya, tavaj a szülinapomon megbeszéltük, hogy a nagyfenekű nőket bírom.

- Jóvan fiam de attól félek, nem fog az majd aztán akármit megcsinálni neked az ágyban.

-Ugyan anya, majd lerendeztetem magam a szomszéd Kaitherivel.

- Na fiam, majd jól fejbe verlek a merőkanállal! Hogy majd más szárik után mászkálsz!
Tessék. Ott van a nagymellű Kaitheri. Ő mé nem tetszik?

- Annak túl girizd a segge. akkor má inkább a Suresh a szomszéd utcából.

- Jól van fiam, ahogy akarod, elvégre már egy hónap múlva 43 leszel,..

cisalpino 72 2009.10.17. 00:04:50

"A párválasztásnál itt még egy nagyon fontos szempontot is figyelembe kell venni. Ha nem az ő kasztjából, azaz alacsonyabb kasztból választ párt, kitagadja a családja. Hogy honnan tudják, ki melyik kaszthoz tartozik? A név=kaszt."

Mindez annak ellenére, hogy a kasztrendszer be van tiltva! Igaz, sok ezer éves, és nagyon fontos, önként vállalt társadalmi berendezkedést nem lehet csak úgy eltörölni.

A kaszt a jogok vagy előjogok öröklődésén alapuló, rendkívül zárt társadalmi csoport.

Az indiai kasztrendszer négy fő csoportra és több száz alkasztra tagolódik:

-bráhminokra (pap)
-ksatrijákra (harcos)
-vaisjákra (kereskedő v. paraszt)
-sudrákra (szolga v. nincstelen)
– és a kaszton kívüliekre

A kasztok nem átjárhatóak, sem igyekezettel, vagyonosodással vagy házasodással nem kerülhet senki egy másik csoportba. Az átjárás egyetlen módja az újászületés.

Vannak olyan kasztok mint pl a sudrák akiknek a rendeltetése, hogy a felettük álló három kaszt szolgái legyenek. A monda szerint ők Brahma isten lábából származnak.

Fontos még az "érinthetetlenek" kasztja vagy a "kaszton kívüliek" csoportja. Velük érintkezni tilos. Még fizikailag sem szabad a felette állóknak hozzájuk érni.
Pl ők takarítják el az elhullott állati tetemeket az utcáról, vagy mosdatják a halottakat.

Aki kihagyta volna az legyen szíves elolvasni a RAMAJANA és a MAHABHARABTA c. könyveket!!! Érdemes.

Na. Gondolom az okoskodásom sokukat kia-kasztja, úgy, hogy abba is hagyom...

Szabó-Bartolák Edit 2009.10.17. 23:50:21

@cisalpino 72: Követni sem tudlak Pintér Laci...:)

Szabó-Bartolák Edit 2009.10.17. 23:52:20

@cisalpino 72: HA-HA-HA, jelenlegi méret szerint IGEN!:)

Toni Stark 2009.10.18. 14:13:51

Köszönjük ismét a plusz információkat Laci :D
A vonat dolgot olvasva megkockáztatom h jobb szolgáltatást is nyújtanak mint idehaza. Ha összehasonlítod h itt az első osztályon (nem IC!) állsz szívod (jó esetben) más dohányfüstjét vagy (rossz esetben) egyéb általa kibocsájott szagot lehet az India Vasutakra tenném a voksom. Persze lehet két eldugott vidéki falu között más ahelyzet (3-4. osztály XD)
Ez a házasságos dolog nem hülyeség, következő lépcső a feleséget a plázából lesz.:D Felkerekedik a kis család (8-10fő), elmennek a plázába az ARAba (XD), elolvassák a paramétereket (mell/derék/csípő, hozomány USDban stb) leveszik a polcról és viszik haza. Ha nem válik be lecserélik a használtat egy újra :D

LEAP 2009.10.18. 21:49:20

@B. Róbert:
...4 héten belül az árukísérő és a blokk ellenében, leértékelt áru esetén a visszacserélés csak 1 héten belül lehetséges :-))

LEAP 2009.10.19. 13:41:34

@cisalpino 72:

Látom, ez a fenti blog-bejegyzés nem csak az én fantáziámat indította el...:-))))

cisalpino 72 2009.10.25. 22:56:06

@LEAP:

És néha leakciózzák őket?
Sőt mi több! Egyet fizet, kettőt kap!

8))))

Aztán hallgathatod a nyavajgásukat majd otthon.
süti beállítások módosítása