Shimla 2

 2009.10.11. 20:52

 

 És még egy kis kiegészítés Shimláról. Igyekszem az interneten is utánanézni annak amit leírok, mert a helyszínen nincs idő mindent megjegyezni, mégha tudom is, hogy fontos lenne. De persze az én történelem ismereti hátterem hagy némi (????) kívánnivalót maga után, hát még a memóriám! :-) Szóval tényleg szívesen fogadok minden kiegészítést (javítást). Még mindig azon a véleményen vagyok azonban, hogy Indiához és így az én élményeimhez is szervesen hozzátartozik a történelmi és egyéb háttér információ.
A hazautazás előtt ugyanis még ellátogattunk az alkirályi (kormányzói?) rezidenciába, ahonnan a nyári hónapokban egész Indiát irányították. Az egész épület annyira angol!!! Mindegyikünkben felmerült a kérdés, hogy ilyen utakon megközelíthető (vagy inkább nem megközelíthető) épületből hogy lehetett egy ekkora birodalmat irányítani??? :-))
Azzal, hogy az épületet teljes szépségében megőrizték, sikerült megőrizni a történelmi hangulatát is. Az ember valahogy azt érezte, hogy az alkirály vagy Gandhi bármikor beléphet az ajtón. :-)) Sajnos nem lépett be senki. Pedig micsoda képeket készíthettünk volna! :-))))
 Nagyon érdekesek voltak a képek, amik a régi időket idézték. Nekem az épület legfőbb nevezetességének tekinthető eseménynek, a Simlai konferenciának a képei tetszettek a legjobban. Ezt a konferenciát 1945-ben hívták össze, melyen valamennyi akkor számító vezető (angolok, hinduk, szikek és muzulmánok) részt vett. A – végül sikertelenül zárult – megbeszélést tekintik az utolsó esélynek az egységes India megteremtésére. Fura volt megérinteni azt az asztalt, aminél Gandhi és Nehru is ült.
Engem megfogott, hogy a kiállított képek ott készültek, ahol épp voltunk. Különösen, hogy korábban egyik szabad délutánunkon megnéztük a Gandhi filmet, ahol szintén megelevenedett a konferencia.
Aki esetleg (hozzám hasonlóan) nem tudta, 1947-ben a korábbi India hindu és muszlim országra szakadt: a mai Indiára és Pakisztánra. Az indiaiak örök sérelme azonban, hogy a két országnak a másik valláshoz való hozzáállása nagyon eltérő. Míg Indiában a muzulmán népesség kb 10 %-ot tesz ki, addig Pakisztánból az összes hindunak el kellett jönnie. És persze pl Kasmíron a mai napig folyik a vita.
És akkor hadd meséljek arról is, mennyire irigylésre méltó, ahogy itt vélekednek a saját történelmükről, országukról. Szeretném azonban hangsúlyozni, hogy ezek a hétköznapi és gondolom a tanultabb emberek véleménye. Tudom, hogy ez megint patetikusan fog hangzani. Akivel csak beszéltem (és ugye azért mindenki el tudja képzelni, hogy ez nem kevés mintát jelent :))) ), mindenki nagyon büszke arra amit ez az ország elért. Nem hallottam, hogy az angolokról mint egy megszálló, gonosz hatalomról beszéltek volna. Gandhit (csak szerényen) mint a nemzet atyját emlegetik és mindig nagy tisztelettel mondják ki a nevét, legyen az főiskolás lány, előadóink vagy egyszerű emberek akikkel a vonaton ismerkedtem meg. Mindig megkérdezik és valóban választ is várnak, hogy mi tetszik az országukban. És szinte elszállnak a büszkeségtől, ha elismerjük az erőfeszítéseiket. És ez nem jelenti azt, hogy ők nem látják a mérhetetlen mocskot, rendetlenséget, szegénységet, a lakosság egyhamradát érintő irástudatlanságot stb. Nekem mégis az tetszett, hogy arra akarnak koncentrálni, amit előrehaladtak, nem ami még hátravan. Ebből azt hiszem tanulhatnánk.
Volt ebben a pár napban egy másik meghökkentő történet is. A korábban említett iskolában Sathya Sai Baba vallási guru (?) elvei szerint vezetik az iskolát. (mi meg már egy kis Waldorf iskolától is úgy odavagyunk). Ő – amúgy szerényen - önmagát az isten (nevezzük inkább legfőbb hatalomnak) második avatarjának (legfelsőbb lény inkarnációja) tekinti. A hinduizmus szerint ha jól értem, ilyen újjászületésre akkor kerül sor, ha az emberiséget a helyes útra kell terelni .Megjegyzendő, hogy az első inkarnáció egy muszlim fakír volt. A képen baloldalt az első inkarnáció, baloldalt pedig Sai Baba látható.
 
 
A harmadik inkarnációval pedig eléri a célját, azaz az összes vallást az univerzális szeretet közös testvériségében egyesíti. Hát azt hiszem nagy célt tűzött ki ez az ember magának!!!
A fő helyen az iskolában és a hozzá tartozó templomban az ő képe lógott.
Ha már ennyire eltértünk a témától, akkor még egy érdekesség. Először azt hittem, hogy valamit félreértettem. Nem értettem félre. Itt aztán biztosítják az egyen informáltságot!!! Indiában csak az állami tv és rádió adhat le híreket. Hát a magyarázatot még nem sikerült kiderítenem. Na jó, persze így azért könnyebb!! :-))))
Úgy érzem, ez a bejegyzés olyan üres. :-)))
Teszek be még pár aranyos képet Mr Kolumbiától (ő látható a majmokkal) Neki szuper gépe van, rengeteget fotóz. Mindig átmásolom az ő képeit is a gépemre. :-))
Mindenki szerint az állat és gyerek hálás téma. Akkor most növelném a népszerűségi indexemet! :-)))) Vagy már elérte a maximumot?
 
 

és egyáltalán nem taknyos az orruk! :-)))

 

Mármint a gyerekeknek, mert utánuk a helyi rendfenntartó erők képviselőinek képe következik. Persze nem a szépségükért, de klassz egyenruhájuk van. És büszkén pózoltak Juannak. Igaz előtte kedvesen mosolyogva megdícsértem a különleges egyenruhájukat, aminek a látványa nélkül sem Kolumbiában sem Magyarországon nem tudnának aludni. :-)))

És még néhány szép kép Shimláról. Ugye hogy zsúfolt a Mall? (babák! nem vettem semmit! :-(((( Tudom, én vagyok a legrosszabb anya :-(((  )

De a korzó nála is kihalt (persze együtt voltunk reggel :-)))  ).

Holnap megyünk tovább Chandigharba. :-)))

A bejegyzés trackback címe:

https://in-dia.blog.hu/api/trackback/id/tr551443420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabó-Bartolák Edit 2009.10.12. 10:56:21

Én nem gondoltam volna, hogy Indiának ennyi arca van!:() Kezd nekem megtetszeni ez az ország!!!

LEAP 2009.10.12. 12:42:33

Szia Márta!

Akkor Indiában a pohár félig van vízzel, ugye? Tanulhatnánk tőlük.

Mr. Kolumbiának hódolatom, hogy a világnak adták Mr. G. G. Márquezt.

Puszi: Eszter

luvluvfruzsi 2009.10.12. 18:01:40

semmi baj,e l van nézve.élvezd ki a meleget,mert itt egész nap szakad az eső :( :'(
jók a képek^^
pusz

Lévi 2009.10.12. 18:46:12

Megbocsájtunk:D
Mr. Kolumbia meg aranyos a majmokkal.Te miért nem álltál közéjük?Tisztára olyan lett volna, mintha velünk(gyerekeiddel)fotózkodsz:D
Amúgy én is irigykedve nézem, hogy ott süt a nap:( Küldd el ide is a napot!
puszi

martinella 2009.10.12. 19:43:56

@Szabó-Bartolák Edit:
nekem is egyre jobban! :-))) És még mennyi van, ami nem fér be a lehetőségeim közé!? Hogy mondjam meg az Uramnak,hogy én egyszer vissza szereztnék ide jönni?!!! :-)))))

martinella 2009.10.12. 19:47:42

@LEAP: Az üdvözlet átadva. :-))) teljesen meghatódott! Egyébként Mr Kolumbia (mivel a neveket képtelenség megjegyzeni, a legtöbb társunknak az országnevet adjuk. Na az én nevemet mindenki tudja! :-))) ) az egyik kedvencem. Szelid, aranyos, de benne van mindenben és még jól is néz ki.

martinella 2009.10.12. 19:52:37

@Lévi: Hidd el, nekem is épp ez jutott eszembe. Ezért tettem bele a blogba. :-))))
Bár a majomanyukák nem oylan gondoskodóak. Úgy elzavarják a kicsiket a kajájuktól, mint a sicc!
napot sajnos nem tudok küldeni és önző módon örülök, hogy itt vagyok, mégha szakad is rólam a víz. Persze tollaslabdázás és ping-pongozás után nem csoda! :-))))

2009.10.12. 22:54:54

Nyugodtan elmehetsz még néhányszor, partnert biztosan találsz hozzá, jól menő gazdagéknak a pénz úgysem számít, nekem kajára is egyre kevesebb kell, úgyhogy ha hazajössz elkezdhetsz spórolni!
A férjed

Szabó-Bartolák Edit 2009.10.13. 09:42:49

@: Némi "malíciát" vélek kedves Bátyám felfedezni a hangodban/írásodban:)))) Edit/Cicuka

Lévi 2009.10.14. 21:15:37

Apa, majd veled;)
Aranyos leszel a kismajmokkal:D

martinella 2009.10.15. 21:18:18

@Lévi: én is így gondoltam. Nagyon odalenne a kismajmoktól meg az egyéb állatoktól. És a gyönyörúbbnél gyönyörűbb műemlékektől. :-)))) Csak még ő nem tudja. :-)))
süti beállítások módosítása