Ajándék Orsinak és Lacinak

 2009.10.22. 05:03

Orsinak névnapja alkalmából küldök egy szép virágot a Simlai nyári rezidenciából. Bolgok névnapot Orsika!

 

A blog nagy részében pedig az Indiai vasutakról készített összes képet beteszem. Jutalmul a Lacinak, a sok humoros és okoskodó kommnetjéért. (naaaaaaa, nem is én erőltettem ezt a beszélgetést a vonaton! A pasi érdeklődött mindenféléről, csak valahogy erre kanyarodott a szó :-))) ).

Sajnálom Laci, Mr Clombiánál is csak ennyi volt. Ebből is látni lehet, hogy mennyire semmi különös nincs itt a vasútban. Ja sztem a Keleti aluljáróban is találnánk ilyen fekvő alakokat. Na jó, mi nem gombócokként guggolva várjuk a vonatot. :-))) 

Sajnos az etetésről egyikünk sem készített fotót. Csak az utólag hozott pohár paradicsomleves valami rudacskával maradékai láthatók Mr Kolumbia és előttem. 

 Akit a vasuti képek nem érdekelnek, a végére még tettem be néhány (szerintem) jó képet.

 A múltkori blogból eltünt amit leírtam, de most ide újra leírom. (A blogmanó rejtélye :-))) ) Arról már írtam, hogy főleg gyerekek szeretnek megérinteni. A másik kicsit fura szokás, hogy a legkülönfélébb nemű és koru emberek fényképezkednek az emberrel. Illetve velem. Kérdezgettem másokat és eddig ilyet csak a Krisztától (kolleganőm, aki a korábbi turnusban a palacsintát sütötte) hallottam. (ahogy Lacit ismerem gyorsan bekommnteli a fényképezést megelőző beszélgetés (mutogatás :-))) ) koreográfiáját.) Egyes magyarázatok szerint a fiatal fiúknál a trófea mutogatás célját szolgálja a közös kép. (hááááát, ha én max 20 éves srác lennék, nem hiszem, hogy az anyámkorabeli trófeámmal hencegnék, még ha az illető fehérbörű is). De egyébként is a legtöbben lányok (serdülők, fiatal nők) vagy családok. És nem a koldusrétegből.

Magyarázatot nem tudok, de ha nekik ez jó, nekem nem fáj. Igyekszem nagyon aranyosan mosolyogni nekik.

Ezek után én sem nagyon szégyellősködöm és sokszor megkérem a szép nőket, hadd csináljak róluk képet. És láthatólag tetszik nekik. Igaz, meg is mondom, hogy azért mert szépek és gyönyörű a ruhájuk. Ki ne lebegne a föld felett ha ilyennel kérik fel fényképezkedni.

 

 

És Mr Kolumbia rátalált a suszterre. :-)))

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://in-dia.blog.hu/api/trackback/id/tr181466885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cisalpino 72 2009.10.22. 21:48:03

A dialógusokat csak illusztrációnak szántam...

KÖSZÖNÖM A KLASSZ KÉPEKET!!!

Tudom, hogy ilyen az indiai vasút, van róla már pár filmem, könyvem.

Igazából sokszor nem azért néznünk meg vagy fotózunk le valamit mert szép vagy tetszik, hanem, hogy megismerjük, hogy milyen.

Az indiai vasút különben nagyon színes. Hála az angoloknak igen sűrű hálózatot alkot, helyenként kietlen elhagyott magas helyeken is jár.

Mivel az országban a vagyoni különbség rendkívül nagy, a vasút minősége is széles skálájú.

A tömegek ótvar kocsikon vagy azok tetején utaznak. Örülnek, hogy jut jegyre pénzük. Ezt a vasút is tudja, nekik is kell utazni és a bevétel is számít.

Az átlagember olyan gyorsvonaton közlekedik mint ami a posztoló fotóin is látható.

És van néhány - főleg gazdag túristák számára fenntartott - luxusvonat is, hálókocsikkal. Ilyen pl a Palace on Wheels
(gugli a barátunk megmutatja milyen...)

A másik dolog, hogy ekkora - és valjuk be igénytelen- utazó tömegnek ilyen piszkos országban nem is érdemes jobb járműveket fenntartani.

Az indiai vasút szépségét vagy gazdagságát jelenti még a látványos és sokszínű vontatójárműpark.

Nagyon kevés a villamosított vonal és a villanymozdony. Túlnyomórészt dízelmodonyokból álló park van és sok helyen még ma is gőzvontatás működik, hatalmas fekete és jólápolt díszes mozdonyokkal.

Figyelem, indiában a mozdonyvezető a gazdája is a mozdonyának - mint nálunk a háború elött. A teljes felügyelete rá tartozik. Mersze megosztva a kollégájával. Nagy köztiszteletnek örvend az aki mozdonyvezető.

Nos az évente megrendezett gőzmozdonytalálkozójuk "A fekete szépségek" a világ vonatbuzijainak egyik mekkája. Talán még a svájci Glacier Expressen is túltesz.

Aztán nem utolsó szempont, hogy mint írtam kb 3 millió alkalmazottja van a társaságnak, ezzel a világ legnagyobb nemzeti vállalata.
Hatalmas félkatonai szervezet. Nem túl bonyolult de szigorúan betartott regulák vannak (lásd az kresszes kommentemet).
Él még a "bárca rendszer" például:

A bárca egy nagy (1-1,5m átmérőjű) fábol hajlított karika.
Amikor a vonat elhalad a forgalmista-peronőr előtt, az kitartja a karikát, a masiniszta kinyújtott kezével felkapja és már mehet is...
Akinél van a karika, az haladhat az adott pályaszakaszon.
Mivel csak egy karika van, így egy időben csak egy vonat. Az ellenvonat csak akkor indulhat ha a szembejövőtől átvette a stafétabotként működő bárca karikát.

Megindulásakor (1896.05.08)a Milleniumi Földalatti is így működött, csak ott a vezető kinyúlt és egy kapcsolóval szabaddá tette a mögötte lévő állomás kijárati jelzőjét.
Ezzel biztosítható, hogy egy térközben csak egy szerelvény tartózkodjon.

Oké oké lehet mondani, hogy az újságban olvastuk a baleseteket...

Persze. De nagyobb hálózaton nagyobb embertömeg utazik. És ugye nagy számok törvénye meg a nagyobb zsúfoltság a szerelvényeket látványosabb baleseteket produkálnak. Ja és persze az időjárási viszonyok a földcsuszamlások. Ugye a posztoló említette a monszun évszakot?!

Na befejeztem...

Még ide kell írnom tisztességből és dicsekvésből:

Ugye írtam egyszer (Taj-Mahal), hogy az állami megbízások...

És mégis...

Nos.

Ma IRM Kabinet és Protokoll Osztályának stábja továbbította a tegnap megrendezett ünnepség lebonyolításáért, a Miniszter Úrtól kapott köszönőlevelet, kiegészítve a maguk megelégedettségével. Ráadásul tegnap D Úr az emlékkönyvünkbe is méltatta a munkánkat pár sorban, így a vállalkozásom azt hiszem igen komoly fegyverténnyel gyarapodott.

Na persze aki vendéglátásra adja a fejét az ne politizáljon!)
süti beállítások módosítása